Методичне об'єднання

ВСТУП

Діяльність методичного об’єднання вчителів природничо-математично циклу у 2017-2018 навчальному році була спрямована на реалізацію державної політики в системі освіти, основних положень Національної доктрини розвитку освіти України у XXI столітті, законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти І науки України щодо вивчення предметів природничо-математичного циклу в 2017-2018 навчальному році, виконання державних програм викладання предметів природничого циклу, створення належних сучасних умов для навчання і виховання учнів, підвищення професійної майстерності педагогічних працівників, ефективне використання інтелектуального потенціалу учасників навчально-виховного процесу.
На основі діагностування педагогічної майстерності, в ході анкетування та проведення експертної оцінки діяльності учасників навчально – виховного процесу здійснюється диференційний підхід до організації методичної роботи з вчителями: за рівнем фахової майстерності, з урахуванням професійної компетентності вчителів, їхніх потреб і труднощів, які виникають під час роботи. На основі співбесід, відвіданих уроків, позакласних заходів, результатів навчально – виховного процесу планується система заходів, спрямованих на зростання професійного рівня педагога.
Методична робота в методичному об'єднанні природничо-математичного циклу  це цілісна, заснована на досягненнях науки, передового педагогічного досвіду, та на конкретному аналізі навчально-виховного процесу система взаємопов’язаних мір, дій і заходів. Вона спрямована на всебічне підвищення кваліфікації і професійної майстерності кожного вчителя, на розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу методичного об'єднання в цілому, а в кінцевому результаті на вдосконалення навчально-виховного процесу, досягнення оптимального рівня освіти, виховання і розвиток конкретних учнів.
У 2017-2018 навчальному році методичне об’єднання вчителів природничо-математичного циклу буде працювати над проблемою «Формування ключових компетентностей школярів як основи для успішної самореалізації особистості у майбутньому”.

На формування якісно нового педагога налаштована вся система методичної роботи, тобто система взаємозалежних дій та заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації професійної майстерності кожного вчителя. Тому можна визначити, що робота методичного об’єднання займає важливе місце в підвищенні професійної компетентності педагога, бо саме під час засідань, відбувається розвиток навичок самоаналізу своєї діяльності, що сприяє активізації й прискоренню процесу удосконалення педагогічної майстерності вчителя, відбувається педагогічне зростання вчителя.
Зросли активність учителів, їх прагнення творчості, вчителі проявляють гарні організаторські здібності; використовують різноманітні форми, прийоми педагогічної техніки, інтерактивні технології, впровадження яких викликають підвищений інтерес в учнів.
Учителі працювали над пошуком нових ефективних форм проведення групової та індивідуальної роботи.
На засіданнях методичного об'єднання були заслухані всі теми вчителів по самоосвіті.
Протягом 2017-2018 н. р. атестацію пройшли вчителі математики та інформати,фізики: Магрело В.В,Лобасюк А.С. та Карпюк П.В.. За рішенням атестаційної комісії Магрело В.В. та Лобасюк А.С. здобули категорію «спеціаліст 1 категорії» , Карп’юком П.В   було підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»  та звання «старший вчитель»
Спостерігається позитивна динаміка результатів, що вказує на зростання професіоналізму вчителів і вдосконалення педагогічної майстерності.
Вчителі школи приймають активну участь у предметних тижнях, де представляють свої творчі наробки.
Магрело В.В.,  Лобасюк А.С., було сплановано і проведено предметний тиждень  математики та інформатики, вчителі підготували цікаві позакласні заходи для дітей 1-9 класів. Червук Л.І провела тиждень основ здоров’я , де учнів чекали цікаві позакласні заходи та екскурсії.
У системі роботи школи – проведення олімпіад, що сприяють виявленню обдарованих дітей. Переможці шкільних етапів олімпіад беруть участь у районних олімпіадах. Навчальну діяльність учнів вчителі методичного об'єднання  природничо-математичного циклу організовують таким чином, щоб вона була засобом їх професійної орієнтації та соціалізації. Саме тому надзвичайно актуальним у роботі є перехід від репродуктивних методів навчання до дослідницьких.
За звітній період збільшилася кількість дітей, які беруть участь у заходах школи, що вимагають певного інтелектуального рівня.
Учні школи прийняли активну участь у природничо-математичних конкурсах та акціях:
·        Всеукраїнському етапі міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру», ·     Всеукраїнському конкурсі «Олімпус» та «Геліантус»  та зайняли призові місця               
У 2018-2019 навчальному році методичне об’єднання вчителів природничо-математичного циклу буде  працювати над проблемою «Формування ключових компетентностей школярів як основи для успішної самореалізації особистості у майбутньому”.

План роботи на 2017-2018 н.р.

І засідання  
Тема: Створення освітнього середовища для формування ключових компетентностей в умовах модернізації освіти.
Мета:  проаналізувати результативність роботи МО за минулий рік, визначити напрямки роботи кожного вчителя, що входять ШМО, ознайомитися з нормативними документами про викладання предметів природничо-математичного циклу у поточному навчальному році, провести діагностування вчителів з метою надання необхідної допомоги у вирішенні проблемних питань.
Дата проведення: вересень
Місце проведення: кабінет інформатики
План роботи
№ з/п
Тема
Виконавець
Примітка
1.
Обговорення виконання плану роботи за минулий рік та корекція плану на поточний навчальний рік
керівник МО
2.
Опрацювання листа МОН «Про організацію навчально-виховного процесу у загальноосвітніх закладах і вивчення базових дисциплін в основній школі» та Методичні реакції « Педагогічні особливості навчання учнів 9 класах»
Члени  МО
3.
Аналіз навчальних програм, підручників на 2017-2018 навчальний рік Опрацювання інструктивно-методичних матеріалів. Обговорення календарно-тематичних планів.
Члени  МО
4.
Особливості організації роботи з обдарованими дітьми. Підготовка учнів до І та ІІ етапу предметної олімпіади
Члени МО
5.
Концепція «Нова школа». Розгляд програми
Лобасюк А.С.
6.
Обговорення індивідуальних проблемних тем вчителів.
Члени  МО
7.
Діагностування вчителів та поновлення діагностичних карт вчителів  МО.
Члени  МО
ІІ засідання
Тема:  Проектні технології як елемент формування предметних компетенцій на уроках природничо-математичного циклу
Мета:  детально ознайомитись з проектною технологією навчання на уроках природничо-математичного циклу, розглянути можливості використання, оцінити значення .
Дата проведення: жовтень-листопад
Місце проведення: кабінет інформатики
План роботи
№ з/п
Тема
Виконавець
Примітка
1.
«Теоретичні аспекти проектних технологій навчання»
Червук Л.І
2.
 «Метод проектів як засіб підвищення пізнавальної активності на уроках природничо-математичного циклу»
 Лобасюк А.С
3.
Ділова гра «Критерії оцінювання  та форми їх презентацій»
Члени  МО
4.
З досвіду роботи впровадження проектних технологій на уроках фізики
Карп'юк П.В
5.
Відкриті уроки . Предметні тижні
Лобасюк А.С.
Члени  МО
ІІІ засідання
Тема: Інноваційні форми й методи для забезпечення розвитку життєвих компетенцій особистості школяра
Мета:  опрацювати офіційні документи МОНМС України,  які надійдуть протягом І семестру, розглянути інноваційні технології для підвищення  рівня навчальних досягнень школярів на уроках природничо-математичного циклу,  проаналізувати результати ІІ туру предметних олімпіад.
Дата проведення: грудень
Місце проведення: кабінет  інформатики
План роботи
№ з/п
Тема
Виконавець
Примітка
1.
Результати навчання за І семестр
керівник МО
2.
 Поняття «Інновації.» Класифікація інновацій . Житєвий цикл інновацій.
 Дяков Р.О.
3.
Ділова гра як одна з форм інноваційного уроку.
Члени Мо
4.
Карта педагогічної оцінки здібностей вчителя до інноваційної діяльності.
 Члени МО
5.
Педагогічне кафе «Креативність – хочу поділитись»
Члени  МО
6
Відкриті уроки. Предметні тижні
Лобасюк А.С.
Члени  МО
ІV засідання
Тема:  Дистанційне навчання педагога як необхідна умова розвитку інноваційного потенціалу  (дистанційно)
Мета:  розглянути можливості реалізації  педагогічних працівників право на здобуття освіти та професійної кваліфікації, опрацювати інформаційно-комунікаційні технології, створити спільну презентацію на блозі керівника МО.
Дата проведення: березень
Місце проведення:  кабінет інформатики
План роботи
№ з/п
Тема
Виконавець
Примітка
1.
 Реалізація дистанційного навчання
Апостолова А.С.
2.
Ознайомлення із веб-ресурсами навчальних дисциплін (програм), що необхідні для забезпечення дистанційного навчання (на блозі керівника МО Іваненко С.С.0
Члени  МО
3.
Створення спільної презентації «Дистанційне навчання педагога як необхідна умова розвитку інноваційного потенціалу» 
Члени  МО
4.
Анкета «Дистанційне навчання  вчителя»
Члени  МО
5.
Відкриті уроки . предметні тижні
Лобасюк А.С.
Члени  МО
6.
Досвіт роботи вчителів , які атестуються
Лобасюк А.С.
V засідання
Тема: Результативність роботи вчителя
Мета:  обговорити результативність роботи вчителів з природничо-математичних дисциплін; зробити моніторинг навчання учнів за 2017-2018 н.р.
Дата проведення: травень
Місце проведення: кабінет інформатики
                                                            План роботи
№ з/п
Тема
Виконавець
Примітка
1.
Аналіз виконаних програм за 2017-2018 н. р.
Члени МО
2.
Проведення предметних консультацій у 9-х класах і підготовці необхідної документації до ДПА
Магрело В,В
Лобасюк А.С.
3.
Результативність навчальних досягнень учнів за 2017-2018
Члени МО
4.
Обговорення пропозицій щодо планування на наступний  навчальний рік
Члени  МО
5.
Діагностування результативності роботи вчителів за 2017-2018
Лобасюк А.С.

Підсумки роботи методичного обєднання за 2016-2017 н.р.

         Діяльність методичного об’єднання вчителів природничо-математично циклу у 2016-2017 навчальному році була спрямована на реалізацію державної політики в системі освіти, основних положень Національної доктрини розвитку освіти України у XXI столітті, законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти І науки України щодо вивчення предметів природничо-математичного циклу в 2016-2017 навчальному році, виконання державних програм викладання предметів природничого циклу, створення належних сучасних умов для навчання і виховання учнів, підвищення професійної майстерності педагогічних працівників, ефективне використання інтелектуального потенціалу учасників навчально-виховного процесу.
На основі діагностування педагогічної майстерності, в ході анкетування та проведення експертної оцінки діяльності учасників навчально – виховного процесу здійснюється диференційний підхід до організації методичної роботи з вчителями: за рівнем фахової майстерності, з урахуванням професійної компетентності вчителів, їхніх потреб і труднощів, які виникають під час роботи. На основі співбесід, відвіданих уроків, позакласних заходів, результатів навчально – виховного процесу планується система заходів, спрямованих на зростання професійного рівня педагога.
Методична робота в методичному об'єднанні природничо-математичного циклу  – це цілісна, заснована на досягненнях науки, передового педагогічного досвіду, та на конкретному аналізі навчально-виховного процесу система взаємопов’язаних мір, дій і заходів. Вона спрямована на всебічне підвищення кваліфікації і професійної майстерності кожного вчителя, на розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу методичного об'єднання в цілому, а в кінцевому результаті на вдосконалення навчально-виховного процесу, досягнення оптимального рівня освіти, виховання і розвиток конкретних учнів.
У 2017-2018 навчальному році методичне об’єднання вчителів природничо-математичного циклу буде працювати над проблемою «Формування ключових компетентностей школярів як основи для успішної самореалізації особистості у майбутньому”.
На формування якісно нового педагога налаштована вся система методичної роботи, тобто система взаємозалежних дій та заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації професійної майстерності кожного вчителя. Тому можна визначити, що робота методичного об’єднання займає важливе місце в підвищенні професійної компетентності педагога, бо саме під час засідань, відбувається розвиток навичок самоаналізу своєї діяльності, що сприяє активізації й прискоренню процесу удосконалення педагогічної майстерності вчителя, відбувається педагогічне зростання вчителя.
Зросли активність учителів, їх прагнення творчості, вчителі проявляють гарні організаторські здібності; використовують різноманітні форми, прийоми педагогічної техніки, інтерактивні технології, впровадження яких викликають підвищений інтерес в учнів.
Учителі працювали над пошуком нових ефективних форм проведення групової та індивідуальної роботи.
На засіданнях методичного об'єднання були заслухані всі теми вчителів по самоосвіті.
Протягом 2016-2017 н. р. атестацію пройшла вчитель географії  
Ткач О. М. За рішенням атестаційної комісії Ткач О.М. було підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої  категорії» та звання «старший вчитель»
Спостерігається позитивна динаміка результатів, що вказує на зростання професіоналізму вчителів і вдосконалення педагогічної майстерності.
Вчителі школи приймають активну участь у предметних тижнях, де представляють свої творчі наробки.
Магрело В.В.,  Лобасюк А.С., Бовкун О.В було сплановано і проведено предметний тиждень  математики та інформатики, вчителі підготували цікаві позакласні заходи для дітей 1-9 класів. Червук Л.І провела тиждень безпеки життєдіяльності, де учнів чекали цікаві позакласні заходи та екскурсії.
У системі роботи школи – проведення олімпіад, що сприяють виявленню обдарованих дітей. Переможці шкільних етапів олімпіад беруть участь у районних олімпіадах. Навчальну діяльність учнів вчителі методичного об'єднання  природничо-математичного циклу організовують таким чином, щоб вона була засобом їх професійної орієнтації та соціалізації. Саме тому надзвичайно актуальним у роботі є перехід від репродуктивних методів навчання до дослідницьких.
За звітній період збільшилася кількість дітей, які беруть участь у заходах школи, що вимагають певного інтелектуального рівня.
Учні школи прийняли активну участь у природничо-математичних конкурсах та акціях:
·        Всеукраїнському етапі міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру», ·     Всеукраїнському конкурсі «Олімпус» та «Геліантус»                 
У 2017-2018 навчальному році методичне об’єднання вчителів природничо-математичного циклу буде  працювати над проблемою «Формування ключових компетентностей школярів як основи для успішної самореалізації особистості у майбутньому”.

Немає коментарів: